Bruggen Kanoroute Krimpenerwaard

Afgelopen periode heeft MTL 4 bruggen opgehoogd welke een obstakel vormden in de route voor de kanoërs. 3 bruggen zijn d.m.v. stalen profielen 25 cm verhoogd. 1 brug is d.m.v. houten balken 25 cm. verhoogd. Op 1 locatie is de oude landbouwbrug compleet vervangen voor een nieuwe betonnen landbouwbrug.

Ophogen stalen bruggen

De 3 stalen bruggen met een lengte van 11 m1 (1x) en 16 m1 (2x) zijn opgehoogd. Op voorhand zijn de bruggen door MTL ingemeten en zijn alle onderdelen m.b.v. CAD gedimensioneerd. Waarna de profielen op maat incl. gaten zijn vervaardigd en zijn verzinkt en gepoedercoat. De eerste stap in het werk is dat de bruggen zijn opgevijzeld. Na het opvijzelen zijn de stalen profielen op de betonnen kespen gelegd. Na het ophogen zijn de landhoofden opgestort met beton en zijn de damwandvleugels opgehoogd d.m.v. een houten balk. Als laatst is er menggranulaat of bestrating aangebracht bij de brughoofden.

Ophogen houten brug

De houten brug is op dezelfde werkwijze, alleen met hout, uitgevoerd als de stalen brug. Tevens is de leuning hersteld.

Nieuwe landbouwbrug

De landbouwbrug is door MTL compleet technisch uitgewerkt m.b.v. CAD. Alle materialen zijn op voorhand besteld en geproduceerd. Deze complete maatwerk brug bestaat uit 8 ronde houten heipalen met betonnen oplanger, 2 kespen UNP350, 4 betonnen brugdekdelen van 4,75×1 m1. Betonnen damwanden van 4,0 m. lengte. De damwanden zijn vervaardigd uit een combinatie van hardhout en naaldhout. De damwand vleugels zijn onderling verbonden d.m.v. draadstangen. De brug is aangevuld met geklepeld hout, grond en menggranulaat.

Na realisatie van de brug kan de landeigenaar weer op een veilige manier bij zijn land komen en vormt de brug geen obstakel meer voor de kanoërs.
Door een gedegen en zeer gedetailleerde voorbereiding door de medewerkers van MTL liep de uitvoering van de werkzaamheden vlekkeloos.

← VorigeVolgende →